Dr. Jacqueline Heider-Lang

Research Scientist

 

 

Bürgerstr. 23

Third Floor

Room 206

D-76829 Landau

 

+49 (0)6341 280-32405 Telefon

+49 (0)6341 280-32401 Fax

j.heiderlang@rptu.de

Office hours

Winter semester 2023/2024

Tuesdays 1pm-2pm

Please contact via E-mail beforehand

Research scientist, research area 5: Corporate pedagogy and human resources development

Equal opportunity officer department 5: Educational sciences

Member of the commission for quality assurance and development

 

Industrial pedagogy/personnel development
Adult Education/Continuing Education
Human Resource Management (co-chair)

 

2003 - 2008 Studies of Social Sciences with majors in Human Resource Management, Sociology and Economics

 

since 2009 Research scientist at the University of Koblenz-Landau/RPTU

2012 - 2015 Doctorate in Educational Sciences

2011 - 2012 Lecturer at the Karlshochschule Karlsruhe

2012 - 2014 Doctoral candidate at Daimler AG in education and training

2015 Lecturer at Ludwigshafen University of Applied Sciences

Personnel and organizational development

E-learning and blended learning

Methodology and didactics

Personnel recruitment and marketing

Götz, K. & Heider, J. (2009). Personalführung. In M. Gessler (Hrsg.), Handlungsfelder des Bildungsmanagements. Ein Handbuch (S. 297-314). Münster: Waxmann.

 

Götz, K. & Heider, J. (2011). Change Management. In S. Laske, A. Orthey & M. Schmid (Hrsg.), Handbuch PersonalEntwickeln, 5.73. Ergänzungslieferung 148. Köln: Wolters Kluwer.

 

Heider-Lang, J. (2016). Wie lernt die Web-2.0-Generation? Dargestellt am Beispiel einer Nutzungs- und Wirkungsanalyse elektronischer Lernformen in der technischen Berufsausbildung der Daimler AG. (Reihe: „Managementkonzepte”, hrsg. von K. Götz, Band 38). München und Mering: Rainer Hampp.

 

Wie lernt die Web-2.0-Generation? Dargestellt am Beispiel einer Nutzungs- und Wirkungsanalyse elektronischer Lernformen in der technischen Berufsausbildung der Daimler AG